نظریه تحولی: در گذشته هر چیزی که قابل مشاهده بود رفتار رشدی می دانستند، امروزه تحول رفتار هم کمی و هم کیفی است.
رسش: تغییرات از پیش تعیین شده ای که ذاتا ژنتیکی اند و مستقل از تاثیرات محیطی هستند اما فضا را برای یادگیری محیطی فراهم می کنند
نمو: یک برنامه ژنتیکی که روی DNA هست، از قبل برنامه ریزی شده و تا پایان دوره نوجوانی ادامه دارد.
رشد: تابعی است از نمو، تحولی و یادگیری
یادگیری: تغییرات نسبتا پایدار در توان رفتاری ارگانیسم که در اثر تجربه و تمرین ایجاد می شود
هیجان: یک واکنش کلی و کوتاه در یک موقعیت غیر منتظره با همراه شدن یک حالت عاطفی خوشایند یا ناخوشایند
درباره این سایت